GaMbaR

GaMbaR

20 Mac 2009

PemBuka Kata

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى اله وصحبه أجمعين

Bersyukur kita ke Hadrat Ilahi, dengan limpah kurnia yang Allah berikan. Sungguh aku tidak dapat duga, andai segala nikmat yang Allah berikan
diambil kira. Nescaya sesedut udara yang kita sedut, pasti Allah akan kiranya. Apatah lagi dua nikmat yang teramat besar diberikan juga kepada kita, iaitu nikmat Iman dan Islam. Bahkan juga nikmat kesihatan yang diberikan tetap tidak dikiranya. Allah hanya meminta kita Bertaqwa dan Beriman kepadaNya.

sebagaimana Firman Allah Ta'ala {surah al-Zaariyaat:56}

وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون

"Dan tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu"

Saudaraku sekalia,
Aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada sesiapa yang bekesempatan untuk meninjau ke dalam blog ini. Tidak dinafikan bahawa bukan semua manusia mampu untuk meluangkan masa dan tenaga untuk meninjau ke dalam setiap blog-blog yang ada dalam media internet. Sama ada engkau atau aku, kita semuanya adalah sama.

Aku mencipta blog ini adalah untuk mencurahkan pendapat dan memperjuangkan terhadap perkara-perkara Aqidah, Ibadah, Amal, Akhlak, Politik, Sosial, Semasa dan sebagainya. Oleh itu, sesiapa sahaja berhak memberikan respon atau pendapat dalam setiap permasalahan dan isu yang ditimbulkan.

Aku juga menyeru kepada kalian semua supaya kita sama-sama dapat hidup secara berjama'ah dan melibatkan diri dalam jema'ah-jema'ah yang ada dan di'itiraf terbaik dalam masyarakat. Kepentingan berjama'ah disebut di dalam al-Quran. Maka, kita sebagai hambanya, hendaklah menyahut setiap suruhan dan saranan yang disampaikan.

Aku sekali lagi menyeru kalian semua supaya menyahut seruan La Ilaha illAllah. Dan memberikan kesempatan juga untuk menjengah ke dalam blog ini.

Sekian, Wassalam.....Laungkanlah Allahu Rabbi, Muhammad Rasulihi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan