GaMbaR

GaMbaR

20 Mac 2009

Siapakah Aku?

Siapakah aku?
Aku mengintai setiap sudut penjuru rumah,
Memerhatikan untuk melihat betapa agungnya Kerajaan Ilahi,
Aku mendalami siapa aku yang hina, bahkan lemah,
Tetapi aku mempunyai kekuatan bahawa Allah sentiasa disisi.

Siapakah aku?
Pandangan mataku tiba-tiba luntur dan kabur,
Aku tidak mengerti,
Andai Dunia yang aku diami ini akan berakhir,
Aku sedar akan hadirnya kematian,
Apakah 365 hari lagi?30 hari lagi?24 jam lagi?60 minit lagi?60 saat lagi?ATAU SEDETIk dan SESEDUT UDARA sahaja lagi?

Kini,

Aku telah sedar,..SIAPAKAH AKU?
Bahkan aku mengetahui,
Apa itu Iman, Islam dan Ihsan.
Kebimbanganku kini!!!!
Apakah aku akan beramal dengan ilmu yang aku miliki ini.

Sedarlah,
Aku hanya seorang hamba.
Menghadapkan diri hanya untukNya,
Menyerahkan diri hanya kepadaNya,
Bertawakkal dengan QudratNya,
Aku tidak memiliki kuasa,
TETAPI,
Aku memiliki senjata yang mampu menewaskan semua musuh,
Senjataku itulah Doa dan Solatku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan